fredag 4 juli 2014

Att tänka till vid inköp

Det är ibland lätt att ramla dit i inredningshetsen och hela tiden köpa nya saker så fort det kommer en ny trend. Och alla ooar och aahhr sig över saker som kort därefter hamnar i drivor hos seconhandaffärerna. Inte bra när man tänker på att jordens resurser bör sparas på och att slit och släng mentalitet inte är hållbart i en värld med hållbar utveckling. Jag försöker tänka långsiktigt i mina inredningsköp inköp, även fast jag titt som tätt trillar dit. Till saken hör ju att slipper man alla spontanköp har man kanske råd med ex, lampan man suktat efter länge. Frida på bloggen Trendenser har pratat att det är bra att tänka över inköp ett tag för vill man verkligen ha samma sak någon månad senare så är det troligtvis ett hållbart köp.

En sak som jag drömmer lite om ibland är Block Lamp från Design House Stockholm. Tycker fortfarande efter något år (!) att den är lika fin så den borde ju bli ett bra inköp någon gång. Återstår och se om den blir min någon gång. Känns som om det är en fin lampa på en lite högre byrå/skänk om man behöver extra ljus där. Eller egentligen lika fin i fönstret.



Bild: DesignHouseStockholm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar